Deonica između „Lidla“ i hotela „Patria“ što je inače i najopterećenija gradska saobraćajnica, biće zatvorena od početka juna. Koliko dugo još se ne zna, ali bi toplovodna instalacija trebala biti postavljena u zemlju do oktobra kako bi se mogao grejati grad, navodi subotica.info.
Znaju Subotičani da neće biti ni jednostavno ni lako i da će biti potrebno mnogo strpljenja. Kada se zbog izgradnje brze pruge na više od pola godine zatvori najfrekvetnija raskrsnica u centru grada, saobraćaj između istočnog i zapadnog dela grada moraće da se odvija alternativnim pravcima. Kojim, kuda, kako i na koliko dugo, to još niko ne ume da im kaže.
Osim zatvaranja podvožnjaka u centru grada kod hotela „Patria“, zbog izgradnje brze pruge biće zatvoren i nadvožnjak Majšanski most, kao i podvožnjak kod fabrike „Pionir“. Vožnja po gradu biće temeljno reorganizovana sve dok traju radovi, a trebalo bi da budu okončani do kraja naredne godine. Ono što dodatno komplikuje radove na izgradnji brze pruge jeste da se i dalje bez prekida odvija železnički teretni saobraćaj kroz subotičku stanicu kuda stižu teretni vagoni iz pravca Segedina.
Na učestala pitanja novinara o tome kako će biti organizovan saobraćaj u gradu iz lokalne samouprave nema odgovora, jer su dinamika i pravci radova izvan njihove nadležnosti. Ipak, Subotičani vide da je započela demontaža šina na mostu preko najfrekvetnije gradske saobraćajnice, nekadašnjeg puta E – 75, kao i da su sa železničkog mosta odavno uklonjeni sve reklame, te je jasno vidljiva načeta betonska konstrukcija.
Prvu informaciju o tome kada se može očekivati blokiranje saobraćaja između dve raskrsnice u centru grada, od „Lidla“ do hotela „Patria“ dao je Ištvan Pastor, gostujući u jutarnjem radijskom programu Panon RTV-a.
„U ovom trenutku izgleda da bi početkom juna moglo doći do zatvaranja puta ispod podvožnjaka. Radovi moraju tu biti najpre završeni, i to tako da do oktobra toplovodna instalacija bude položena u zemlju, jer je to uslov da može da se greje grad“ rekao je Pastor.
Na ovoj deonici biće obnovljen, odnosno izgrađen novi nadvožnjak umesto postojećeg i odmah uz njega postavljen još jedan novi.
Ono što se još ranije nezvanično moglo čuti jeste da neće biti većih radova na proširenju kanalizacione mreže kod podvožnjaka u centru, gde je inače kod svake obilnije kiše dolazilo do zadržavanja vode.
Za pešake će biti izgrađen koridor od „Lidla“ do zgrade Nove opštine kako bi mogli da prelaze iz jednog dela grada u drugi, s obzirom da pruga preseca centar Subotice. Prema Pastorovim rečima takođe je potrebno formirati i povez između Palićkog puta i Karađorđevog puta, odnosno severnog i zapadnog dela grada, kako bi se premostilo zatvaranje centra za saobraćaj.
„Etapnost u radovima podrazumeva da podvožnjaci kod „Patrie“ i „Pionira“ i nadvožnjak Majšanski most ne mogu biti zatvoreni u isto vreme“ rekao je Pastor.
Za sada nema naznaka kojim redosledom i u kom tempu će se zatvarati ostale saobraćajnice po gradu. Sadašnje saobraćajne gužve svakako će biti još veće, ali političari građane motivišu činjenicom da je nakon 150 godina ovo prvo veliko ulaganje u železnicu, kao i da će omogućiti da se do Novog Sada stiže za pola, a do Beograda za sat vremena.
Izvor: subotica.info