ДАНИ ЛУДАЈЕ ОСВОЈИЛЕ НАГРАДУ ЕТНО БРЕНДА СРБИЈЕ ЗА 2019. ГОДИНУ

ДАНИ ЛУДАЈЕ ОСВОЈИЛЕ НАГРАДУ ЕТНО БРЕНДА СРБИЈЕ ЗА 2019. ГОДИНУ

Дана 02.07.2020. године су у Београду додељене награде „Етнобренд године“ за 2019, а ово престижно признање добило је 25 фирми, задруга, пољопривредних газдинстава и културних установа, од преко 200 колико је конкурисало. Награде је доделио економски портал Привредни.рс у сарадњи са Задружним савезом Србије и уз подршку Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде
Обраћајући се присутнима Дарко Божић, помоћник министра пољопривреде, шумарства и водопривреде, истакао је да ће Влада настави са доделом подстицаја аграрном сектору, укључујући и задруге које су у последње три године добиле значајна средства како за оснивање нових, тако и за развојне пројекте у старим задругама. Те активности ће се наставити чим се формира нова Влада, истакао је Божић.
Драго Делић, аутор и уредник акције Етнобренд године, похвалио је Одлуку Министарства о продаји са кућног прага која се спровиди две године, јер малим произвођачима омогућава да лакше и на више начина пласирају своје производе, али је нагласио да она треба да се допуни, односно да буде флексибилнија, пошто са терена долазе управо такве поруке. Он је нагласио да је овај избор показао да мали произвођачи напредују баш у томе што нам недостаје, а то је прерада сировина и прављење готових производа који имају већу цену и већу корист и за њих и за државу. „Развијене економије су се изградиле управо на продаји готових производа а не сировина“, истакао је он. Делић је рекао да се међу 25 добитника налази највише из области прераде воћа и поврћа, затим у млечних производиа, месних прерађевина, прераде шумских плодова.
„Морамо да учинимо много више да ови мали брендови постану велики, јер је то велики потенцијал нашег аграра“, нагласио је Делић.
Он је истакао да међу добитницима има брендова који су познатији у свету него код нас, што важи за манифестацију „Дани лудаје“ у Кикнди, чувени „Мокрински сир“ а посебно за Галерију наивне уметности коју су посетила најзвучнија светска имена из области политике, спорта и културе.
На додели је промовисано и специјално издање „Најбољи етно брендови“, посвећено добитницима и афирмацији аутентичних домаћих брендова.

Извор: Град Кикинда

Author Image
Zjaja
%d bloggers like this: