IZLOŽBA “DESET REČI”

Ove kalendarske  godine se navršava 140 godina od uspostavljanja diplomatskih odnosa između Italije i Srbije, kao i deset godina od uspostavljanja strateškog partnerstva između Rima i Beograda.
Radi proslave ovih godišnjica Ambasada Italije u Beogradu je, u saradnji sa Italijanskim institutom za kulturu i kancelarijom ICE, ustanovila kalendar kulturnih događaja i inicijativa za ekonomsku promociju koji će biti održani u Srbiji u toku godine.

DDOR OSIGURANJE, članica italijanske UNIPOL GRUPE, na osnovu dugogodišnje tradicije, imalo je tu čast da promoviše kao sponsor, jedan od događaja: III. DAN ITALIJANSKOG DIZAJNA, koji je 20. Marta održan u „Muzeju nauke i tehnike“ u Beogradu. Uz izložbu, predavanje o temi “Dizajn i grad budućnosti – kvalitet života i nove granice stanovanja” održali su arhitekte Mateo Fantoni (Milano) i Zoran Đukanović (Arhitektonski fakultet Beograd).

Izložba „Deset reči“ koju DDOR osiguranje, bar jedan njen deo, predstavlja građanima Novog Sada i njegovim gostima, nadahnuta je rečima snažne simboličke vrednosti predstavljene kroz dizajnerska dela -30 radova koje je stručni žiri odabrao na on-line konkursu sa preko 600 učesnika. Izložba je nastala kao rezultat saradnje Ministarstva spoljnih poslova i međunarodne saradnje Italije,  projekta „Italijanismo“ i ADI-Asocijacije za industrijski dizajn. 

Ovi radovi su svoju izložbenu premijeru imali su u Rimu, u zgradi Ministarstva spoljnih poslova i međunarodne saradnje, a potom su prosleđeni mreži ambasada, konzulata i italijanskih instituta za kulturu u svetu.

Italijanski dizajn karakteriše stalno obnavljanje tema i shema zahvaljujući kreativnosti autora i podsticajima klijenata. Inventivnost i originalnost u projektovanju, kvalitet upotrebljenih materijala, brižljiva izrada predmeta, proizvodni proces koji vodi računa o životnoj sredini, o onom ko izrađuje te proizvode kao i onom ko će ih koristiti, zatim vrlo visok nivo grafike pakovanja i reklame jesu one karakteristike koje su italijanski dizajn učinile čuvenim, prestižnim i prepoznatljivim u svetu.

Cilj ove in icijative je promovisanje italijanske kreativne industrije, koja predstavlja most između sveta umetnosti i sveta ekonomije i industrije. Oblast dizajna – jedne od najvažnijih industrija „Made in Italy“ poznate u celom svetu ostvaruje u Italiji prihod od preko 47 milijardi evra i zapošljava skoro milion ljudi u direktnim i indirektnim poslovima.