MALA ŠKOLA U VELIKOM PROJEKTU – KALEIDOSKOP VRLINA

OŠ “Sečenji Ištvan“ Subotica, Područno odeljenje na Kelebiji, učestvovala je u međunarodnom edukativnom projektu Magična interkulturalna mreža prijateljstvaKaleidoskop vrlina, navodi subotica.info.

U projektu je učestovalo jedanaest učenika drugog i trećeg razreda, a učiteljica Kata Nađ Varga opisala je projektne aktivnosti: 

„Kroz 9 različitih zadataka učenici su na različite, kreativne načine učili o vrlinama i o tome koliko su one važne, koliko nam pomažu ili odmažu u svakodnevnom životu i o tome kako i kada neka vrlina prerasta u manu. Kroz zadatke umrežavali smo se i upoznavali sa drugim učesnicima projekta, razmenjivali sa njima iskustva u radu na zadacima, diskutovali na određene teme.

Tako smo prvo upoznali učiteljicu Jelenu Babić iz Donjih Kordinaca , okolina Prokuplja, i njen nepodeljeni razred, sa učiteljicom iz Leskovca- Dragicom Antanasijević i njenim razredom razmenili smo kretaivne, originalne poklone. Tokom projekta uspostavili smo kontakt i sa koleginicom Živkom Stoilkovskom iz R Severne Makedonije. Sa njima smo razmenili virtuelne poklone. Naučili smo tokom projekta šta je debata i kako se ona pravilno sprovodi, intervjuisali tadašnju našu direktorku povodom jednog zadatka, pravili plakate, spomenare, video zapise, promovisali našu školu i naš grad.

Deca su uživala radeći zadatke na različit i vrlo kreativan način koristeći u radu različite materijale i izvore informacija, od klasičnih knjiga, preko poseta, pa sve do pametnih digitalnih uređaja. Za svaki zadatak birali smo u odeljenju učenika za koga smo moslili da mu dotična osobina – vrlina najviše pristaje.

Zadovoljstvo je bilo i pravo uživanje biti deo ovakvog projekta. I na ovaj način se deca osposobljavaju za učenje za dvadeset prvi vek i izazove budućnosti“.

Pokretač ovog projekta je Željana Radojičić Lukić, finalista Global Teacher Prize 2018 i Global Teacher Award 2019:

„Modul 5 je usmeren na LJUDSKE VRLINE, jer želimo osvestiti činjenicu da su danas ljudske mane u fokusu, da su medijski članci o ljudskim manama daleko vidljiviji i da je velika retkost i veoma teško u žižu javnosti uključiti bilo koju ljudsku vrlinu, poput dobrote, ljubavi, poštenja ili iskrenosti.

Naši učenici skloni su oponašanju svojih idola koji su najčešće stekli pažnju medija i veliku vidljivost na društvenim mrežama; a koje prati ovaj uzrast; stavljajući u fokus svojih aktivnosti ‒ mane poput nepoštovanja društvenih normi i rušenja svih mogućih kodeksa ponašanja. Prateći ovakve negativne uzore, naši učenici se lagano navikavaju na jedno drugačije društveno okruženje, prihvatajući društvo nelogičnosti kao novu normalanost u kojoj se pomoću isticanja mana dobijaju društveni status i značajan medijski prostor. Namera ovog modula jeste želja i pokušaj da vratimo vrline u modu i da pomognemo deci da ih prepoznaju, nadograđuju, neguju i na pravi način vrednuju.“

Izvor: subotica.info