МИНИСТАР ВЕСИЋ И ГРАДОНАЧЕЛНИК ЗРЕЊАНИНА САЛАПУРА ОБИШЛИ РАДОВЕ НА ИЗГРАДЊИ НОВОГ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ МОСТА: ТАМИШ ЋЕ КОД ОРЛОВАТА ПРЕМОШЋАВАТИ ТРИ НОВА МОСТА – СТАРИ ОСТАЈЕ КАО АТРАКЦИЈА

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике СрбијеГоран Весић и градоначелник Зрењанина Симо Салапура обишли су данас радове на изградњи новог железничког моста преко реке Тамиш код Томашевца. У обиласку су били и представници извођача радова, као и потпредседник Покрајинске владе и покрајински секретар за за пољопривреду, водопривреду и шумарство Владимир Галић, покрајински секретар за енергетику, грађевинарство и саобраћај Бојан Врањковић и Јелена Танасковић, директорка државног предузећа „Инфраструктура железнице Србије“. Приликом обиласка радова, министар и градоначелник су се обратили и окупљеним грађанима.

Министар Весић је казао да је желео да дође и увери се како напредују радови на том мосту јер је он „пример како системски могу да се решавају проблеми“.
– Био је то један од првих проблема који ме је затекао и који је, у време када сам постао министар, ескалирао и када је постојала забрана саобраћаја на овом месту. Није то био први мост на ком је забрањен саобраћај, али је проблем у томе што људи овде нису имали алтернативу и што је то заиста био проблем за њихов живот – рекао је Весић и указао да је потпуно разумео протесте који су мештани организовали, јер, како је оценио, то нису били протести зато што су обесни, већ зато што је требало неко да реши њихов проблем.

– Радили смо максимално што смо могли, али градити нове мостове не можете урадити преко ноћи, требало је урадити пројкете, обезбедити новац, и зато смо прво радили обилазницу што је било могуће брзо урадити, она јесте 11 километара али омогућава становницима добру и стабилну везу и на тај начин смо решили проблем да људи имају могућност да се пребаце с једне на другу страну. Касније смо кренули у пројектовање прво овог, а онда и друмског моста који ће бити узводно стотинак метара и где се пројeкат завршава, тако да ће овај крај добити два моста, а стари ће остати и видећемо шта ће град да уради и какву туристичку атракцију може направити од тог моста, а много тога се може јер је ово најстарији мост на овој прузи – рекао је он.

Навео је да ће до септембра следеће године овај мост бити завршен, тако да ће и железнички саобраћај ићи новим мостом и тиме ће бити решен и тај проблем.
– Сигуран сам да ћемо до септембра следеће године почети да радимо и друмски мост, јер мислим да би могли до краја године да имамо грађевинску дозволу, то су техничке ствари, али то све има свој ток и то може да буде релативно брзо завршено. Следеће године можемо имати и изградњу друмског моста чиме ће овај крај заиста решити свој проблем, а овде гравитира преко тридесет хиљада људи. Оно што је важно и што сви треба да разумемо, шта значи политика председника Вучића, јер ових мостова не би било да немамо довољно новца, а имамо га више него раније и можемо га улагати и у овакве објекте. Надам се да крећемо и у реконструкцију пруге Панчево – Суботица, којојприпадаи овај део пруге и у завршним смо преговорима са кинеским партнером. Та пруга ће бити електифицирана и за брзину од 120 километара на сат и то ће потпуно променити начин живота људи.

Рекао је и да су почели и радови на изградњи ауто – пута Београд – Зрењанин – Нови Сад и да ће до 2026. године бити завршен пут до Ковачице која ће бити на 10 минута до Београда. Ауто-пут ће премошћавати Тамиш такође у близини Орловата, и то ће бити трећи нови мост на овом краткомпотезу те реке.

– Можете замислити колико ће бити Зрењанин близу и шта ће то значити за живот свих људи овде – истакао је министар.

Када је реч о прузи, Весић је рекао и да ће се од Кикинде ићи према румунској граници и да то говори о томе да је председник Вучић одлучио да се више новца за инфраструктуру усмери у Банат, јер је, казао је, Банат био најзапостављенији део наше земље.
– Има и других, али Банат као да је на неки начин био остављен сам себи. Радићемо брзу саобраћајницу између Новог Бечеја и Зрењанина, која ће повезати „Осмех Војводине“ који иде према Кикинди, тако да заиста моћи ћемо да кажемо да ће цео Банат – када додамо и ауто–пут Београд–Вршац-румунска граница и пругу Београд–Вршац-румунска граница, којаје такође ушла у реконструкцију и када додамо нови мост код Беле Цркве код тврђаве Рам код Дунава – заиста ће цео Банат бити добро саобраћајно повезан и са Новим Садом, и Београдом, Суботицом и Браничевским округома, а сигуран сам и са Румунијом.

Истакао је да су све то добре вести за Банат и добре вести за овај крај и да ће све то побољшати квалитет живота људи који онда могу живети у једном, а радити у другом месту.
– Овај мост је, уствари, доказ шта све радимо у Банату. Постоји много проблема, али нису сви решиви одједном, дошао сам пролазећи кроз Орловат, лош је пут видим, али ћемо и то радити у сарадњи с градом. Има и других места где је лош пут, а не можемо све да стигнемо. Мислим да је локални пут важан и да свако треба да има пут до своје куће – закључио је министар Весић.

Градоначелник Салапура је казао да мостови јесу један од симбола града Зрењанина, а данас смо овде симболично на месту где се гради нови мост и где је најстарији мост на траси пруге, који датира још из 1880 године.
– Драго ми је што се један део капиталних инвестиција реализује управо на територији града Зрењанина, овде на реци Тамиш. У наредних неколико година, уместо једног моста који је стар готово 140 година, имаћемо три моста, дакле, посебно друмски, посебно железнички, и оно о чему размишљамо јесте да овај стари мост, који је споменик културно-историјског наслеђа, постане бициклистичко-пешачки мост и додатна туристичка атракција за овај део Баната и за овај део територије наше града. Уз то, желим да се захвалим на брзој интервенцији Министарства, што смо, решавајући овај горући проблем непроходности моста асфалтирали ову обилазницу, која је претходно била атарски пут (Ботош-Орловат). Реч је о инвестицији која је скоро премашила износ од пола милијарде динара. Када додамо инвестицију у мост, када додамо и ауто-пут који се ради, видимо да је реч о стварно историјском улагању у овај део Баната и овај део земље и нешто што ће потпуно да промени и демографску, и привредну, и економску, и сваку слику нашег региона. Ишчекујући ауто-пут 2028. године у Зрењанину, наглашавамо да с тим потенцијалом ауто-пута наше индустријске зоне могу да буду још конкурентније, да привучемо новеинвеститоре, али оно сада што радимо јесте превасходно највећа инвестиција која ће растеретити, а затим и додатно напунити градски буџет – кинеска компанија „Линглонг“ која је почела с радом и исказала намере за додатно ширење, а која није „тровачница“ већ компанија која је шанса за развој нашег региона, за развој нашег града, укључујући и месну заједницу Орловат, месну заједницу Томашевац. Захваљујем се њиховим руководствима, која су имала стрпљења и разумевања за све оно што радимо, а што није рађено протеклих година, а рекао бих и деценијама, када су у питању претходне власти. Мост за Орловаћане, мост за Томашевчане значи пре свега спајање и бољу комуникацију, али у ствари показује и симбол напретка- казао је градоначелник Салапура.

Извор: Град Зрењанин