МОДЕРНИЗОВАН РАД УСЛУЖНОГ ЦЕНТРА

Суграђанима са сметњама слуха од данас је у значајној мери олакшана комуникација за службеницима Услужног центра захваљујући Индукционом систему за амплификацију говора. Тај уређај особама које носе слушне апарате помаже да јасно чују другу:

– Наше удружење, у сарадањи са Министарством за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, већ десет година реализује пројекат који је намењен наглувим и слепим особама. Овакви уређаји досад су постављени у око 60 градова и места, а сад је на ред дошла и Кикинда. Поред Индукционог система за амплификацију говора у Услужном центру ће слабовида и слепа лица моћи да користе телефонски именик важнијих телефона у Граду Кикинди, који је исписан Брајевим писмом- саопштила је Снежана Благојевић, председница Удружења грађана “Алтхеа” из Београда и додала да су наглуве особе веома задовољне начином функционисања овог уређаја:

– Статистика показује да у свету и код нас око 30 одсто људи има оштећен слух, па је коришћење ових уређаја веома значајно. Службеници Услужног центра сада ће моћи лакше да комуницирају са глувим и наглувим особама- рекла је Рамона Тот, координаторка Услужног центра. Гордана Марковић- Јанков, секретарка Међуопштинске организације глувих и наглувих, сагласна је да ће овај уређај веома олакшати свакодневну комуникацију и уобичајене послове особа које користе слушне апарате:

– У нашој организацији је евидентирано близу 500 глувих и наглувих лица, али је та бројка у нашој средини ипак већа- уверена је она. Милован Гуцул, председник организације слепих “Северни Банат”, изразио је задовољство што се у Услужном центру налази телефонски именик исписан Брајевим писмом:

– И нама ће сад бити лакше да се снађено. Ово је заиста корисна ствар- признао је Гуцул.

Извор: Град Кикинда