MOŽDA I NOVI SAD UGLEDA LONDONSKI TAKSI

Dok se Volkswagen i Opel novinama ugrađenim u automobile nadmeću ko će pridobiti više kupaca, na Britanskom poluostrvu odvija se nešto slično, ali drugačije.  Proizvodnju tradicionalnog Londonskog taksija, koji oni zvanično nazivaju „hackney“ ili još potpunije „hackney carriage“, preuzela je kineska firma  Gili holding grup (Geely Holding Group).

Fabriku London Taxi Company kupio je kineski Geely i ona sada posluje pod nazivom London EV Company (LEVC). Došlo je do mnogih izmena samog vozila, a troškovi proizvodnje su se znatno smanjili. Osim cene londonski taksi je postao privlačan i zbog svog hibridnog pogona, na benzin i na struju, što vožnju čini ekonomičnijom i ekološki više opravdanom jer se zagađenost vazduha smanjuje.

Vest da će poznati Londonski taksi na benzinsko – električni pogon voziti u njihovim gradovima obradovala je stanovnike Amsterdama, Osla, Berlina, Hamburga i Pariza. Reč je o taksi vozilu koje čuva vazduh i životnu sredinu        pošto ima minimalnu upotrebu goriva. Ovo vozilo nalazimo i u Melbrunu i u Mumbai, a verovatno ga već ima i u drugim gradovima.

Po čemu je još zanimljiv Londonski taksi ili kod nas poznat kao Londonac?

Ova vozila su gotovo idealna za starije osobe, osobe koje se teško kreću, osobe u invalidskim kolicima jer imaju široka vrata i rampu za invalidska kolica. U vozilu ima jedno sedište za vozača i pet sedišta za putnike i od toga 2 preklopna i 3 klasična, tako da ima odvoljno mesta za invalidska kolica. Plafon i pod su osvetljeni što olakšava kretanje u vozilu, a ručice na vratima vozila i u samom vozilu olakšavaju ulazak i izlazak putnika. Vozač je od putnika odvojen pregradnim bezbednosnim staklom koje je urađeno po važećim međunarodnim propisima.

Unutrašnjost savremenog modela Londonca spaja retro dizajn i moderne tehnologije, pa je tako putnicima dostupan veliki tablet, višesezonski klima uređaj  i Wi-Fi.

Pošto je firma Geely vlasnik Volva, mnoga rešenja u unutrašnjosti vozila su kao i Volvu, pa je tako sedište vozača preuzeto od limuzine S90 da bi vozaču bilo što udobnije da vozi.

U Novom Sadu trenutno taksisti najviše voze  fiate, škode, wolsvagene i opele.  Vest o autu koji mogu da kupe za 1000 evra će ih obradovati jer više neće morati da misle koliko će para dati za novi auto.

U novosadskoj verziji idealnog taksi vozila pojavljuje se domaći automobil „ Fiat 500 l koji neverovatno podseća na poznati Londonski taksi. Mada 500 l nema sve karakteristike Lonodnskog taksija, novosadski taksisti delimično su se odlučili za njega zbog cene koja je postala pristupačna serijskom proizvodnjom 500 l u Kragujevcu. U razgvoru sa taksistima zaključili smo da domaći  Fiat 500 l i  Londonski taksi imaju sličnosti.

Taksista iz novosadskog taksi udruženja Pan: „Kad bi se pitao, uveo bih da svi taksi vozači voze model Londonski taksi kako bi stranke znale da ulaze u taksi vozilo, a ne u neki drugi auto.“

Taksista iz Crvenog taksija: Londonski taksi je pravljen baš za potrebe taksista.

Pogodnost je to što se delovi za model Londonski taksi  proizvode u Kini  i što je  njegova nabavka danas pristupačnija nego nekad. Čekajući neku novu priliku da vidimo modele popularnog Londonskog taksija na našim ulicama,  uživaćemo u našim Fiat 500 l vozilima.

Autor:  Miodrag Mika Petrović