НАЈВЕЋИ ПРОИЗВОЂАЧ ЛУБЕНИЦА НА БАЛКАНУ ДОЛАЗИ ИЗ СРЕМА

Породица Блануша, највећи је произвођач лубеница на Балкану. На пољима у сремском селу Ашања у општини Пећинци, производе лубенице а укупан годишњи род може да достигне и пет и по хиљада тона.

Процењује се да је 80 одсто прехрамбених производа у трговинским ланцима у Србији домаћег порекла. Све је више произвођача који свој пословни интерес виде у сарадњи са великим трговинским ланцима. Међу њима је и породица Блануша, највећи произвођачи лубеница на Балкану. На пољима у сремском селу Ашања у општини Пећинци, производе лубенице. Чак 90 одсто намењено је домаћем тржишту, а остатак извозе у Данску. Користе најбоље сертификовано семе, квалитетно ђубриво, супстрат из Немачке, а расад сами производе. Укупан годишњи род може да достигне и пет и по хиљада тона.

Зелена кора, жуто срце. Жута кора, црвено срце. Округле, дугуљасте, велике и мале. Домаће и специјалне сорте. Горан Блануша из Ашање на 100 хектара производи седам врста лубеница и две врсте диња.

У сезони произведе три и по хиљаде тона лубеница. Овај породични посао започео је пре двадесет година. Највећи је произвођач у југоисточној Европи и највећи добављач једног великог трговинског ланца.

“Ја имам сигуран пласман. Они од мене захтевају квалитет, тачност, испоруку и количине велике. Зарада, исплата, све је у одговарајућим роковима, чак су нам омогућили и превремену наплату у сарадњи са банкама тако да сам презадовољан”, каже Горан Блануша.

Берба лубеница од јуна до новембра

Берба лубеница овде траје од јуна до новембра, а зависно од времена, приноси варирају од 40 до 80 тона по хектару.

“Сарађујемо са више од 50 добављача из Србије који производе воће и поврће. Они су сви прошли строге интерне контроле квалитета и безбедности производа, а међу најзначајнијим параметрима које сагледавамо су лабораторијска анализа производа, начин на који је производ узгојен као и начин тратирања пестицидима”, каже Милица Поповић из “Делез Србија”.

Трговински ланци представљају мост између произвођача и потрошача.

“Оно што је важно за произвођаче, то је да кроз трговинске ланце они долазе до већег пласмана, кроз велики број радњи с једне стране, с друге стране снижавају се њихови трошкови доласка до потрошача јер им трговински ланци често омогућавају централну дистрибуцију, омогућавају им ниже трошкове маркетинга”, каже Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије.

Оваквом сарадњом потрошачи добијају већи избор и нижу цену различитих производа, па и лубеница.

Лубеница потиче из Африке и садржи чак 92 одсто воде. Има јако ниску калоријску вредност. У 100 грама овог производа садржано је 30 калорија.

Извор: РТС