ОДЕЋА – НАЈТРАЖЕНИЈА РОБА НА ИНТЕРНЕТУ

У последњих годину дана највише су се наручивали спортска опрема и производи за домаћинство, а највише трансакција је у вредности од око 50 евра.

Интернет трговина у Србији бележи константан раст, а према последњим истраживањима у овој години је 1,8 милиона грађана куповало онлајн. Највише се наручивала одећа, спортска опрема и производи за домаћинство и то у вредности од око 50 евра. Како показују подаци истраживања „Gemiusadhok”, које је спроведено у октобру прошле године, најпопуларнији сајт за куповину је „Алиекспрес” са 14,3 одсто, затим следи домаћи портал „Купујем продајем” са 10,6, а онда „ибеј” са 9,3 процента. И даље је најчешћи начин плаћања поузећем, мада се бележи и раст плаћања картицама.

– У последњих годину дана, према подацима званичне статистике, 1,8 милиона грађана куповало је, или наручивало, робу преко интернета. У односу на прошлу годину, то је 170.000 купаца више, а у поређењу са 2014. годином то је раст од чак 640.000 грађана, каже за „Политику” Жељко Ракић, начелник Одељења за трговину и развој конкуренције Министарства трговине.

Према овом истраживању, које Републички завод за статистику објављује сваког септембра, у односу на прошлу годину порастао је и просечан рачун за робу купљену онлајн са 47 евра у 2017. на 55 евра у овој години, али је вредност трансакција и даље симболична. Највише купаца троши управо око 50 евра за куповину преко интернета, њих 23,4 одсто између 50 и 100 евра, а од 100 до 500 евра за интернет куповину издваја 17,3 одсто купаца у Србији.

Анализа, коју је објавио домаћи портал „Купујем продајем”, показује и раст интернет оглашавања у последњих пет година. Само на овом порталу активно је више од два милиона огласа. Како објашњавају, тренд да се трговина сели на интернет одавно је примећен у свету, а све више и у Србији.

Бојан Лековић, оснивач и директор овог портала, каже да је посебно живо тржиште на којем грађани тргују међусобно.

– Највише се купују и продају мобилни телефони, следе компјутери и други електрични апарати, затим ауто-опрема, одећа, обућа. Приметни су и сезонски мини-трендови, попут трговине школском опремом, која је донедавно била у значајном порасту – објашњава он и додаје да око 1,3 милиона грађана активно тргује на овој интернет платформи. Грађани имају прилику да боље управљају својим кућним буџетима, да стварима, које поседују, продуже употребни рок пласирајући их на тржиште, а мали и микро привредници да дођу до крајњих потрошача, који се физички не налазе у њиховој близини – објашњавају на овом порталу.

Извор: Политика