Nakon sedamdeset godina opstajanja na svetskoj strip sceni, Teks Viler ulazi u istoriju najdugovečnijih strip junaka, koji i danas izlazi i redovno se crtaju i pišu nove epizode ovog arizonskog rendžera.
Prva epizoda Noćnog orla (indijansko ime za Teksa) objavljena je 30. septembra 1948. godine od autora scenariste Đan Luiđi Bonelija i Aurelija Galepinija.
– To je događaj od izuzetne važnosti s obzirom na to da svedoči o uspešnom trajanju slavnog junaka iz stripa – kaže za Danas o sedmoj deceniji Teksa crtač Paskvale del Vekio, koji je nedavno bio gost drugog po redu beogradskog strip festivala „Tras!“.
Možete li nam reći šta da li se planira nešto novo u serijalu Teks Viler (nove edicije, kako će se proslaviti jubilej)?
– Biće različitih načina obeležavanja godišnjice. Sigurno će biti objavljeni prigodni ‘gedžeti’, a radi se i tzv. spin-off serijal na kojem i ja sarađujem, ali o tome još ne mogu da iznosim detalje.
Koliko je zapravo Teks Viler važan za italijansku strip scenu?
– Teks je od izuzetne važnosti na italijanskoj strip sceni. On je jedan od najdugovečnijih likova u strip izdavaštvu, i karakteriše ga konstantan uspeh. Svojim neprekidnim prisustvom na kioscima uspeva da privuče i stare i nove generacije čitalaca.
Šta je glavni razlog opstanka jednog stripa celih sedam decenija?
– Tajna Teksovog uspeha je zaista tajna, poseban recept koji su mnogi pokušali da prouče, ali on treba da bude otkriven javnosti.
Da li strip i dalje postoji kao popkultura i u kom pravcu se razvija?
– Popularnost stripa opada, zato je on sve okrenutiji „kolekcionarskoj publici“, koja je značajno zahtevnija od „redovne publike“.
Kako se prema Vašem viđenju institucije kulture u Italiji odnose prema strip umetnosti?
– Godinama su italijanske institucije smatrale strip kulturnim proizvodom niže vrste. Tek poslednjih godina postoji veće interesovanje za ovakav način izražavanja.
Šta mislite o srpskoj strip sceni?
– Strip izdavaštvo u Srbiji mi deluje veoma živo. Lepo je iznenađenje upoznati mlade izdavače sa inicijativom i hrabrošću, koji objavljuju brižljivo pripremljena zanimljiva izdanja.
Koje su prema Vašem mišljenju sličnosti između srpske i italijanske škole stripa?
– To je neosporno entuzijazam i ljudska toplina. Veoma sam se lepo osećao zahvaljujući toplom prijemu publike.
Izvor: Danas