ПРИ КРАЈУ РАДОВИ НА ПРУЗИ СУБОТИЦА – СЕНТА

ПРИ КРАЈУ РАДОВИ НА ПРУЗИ СУБОТИЦА – СЕНТА

Планирани трошкови од 2,5 милијарди динара нису увећани, иако су радови трајали нешто дуже од планираних. На овој деоници обновљена и станична зграда у насељу Ором. Пет локалних самоуправа потписало уговор о суфинансирању превоза на овом делу, наводи суботица.инфо.

– Радови на прузи Суботица – Сента су при крају, и радници управо насипају каменом део пруге код Сенте. Према првим плановима радови на обнови ове преко сто година старе пруге требали су бити завршени крајем прошле године, а нови рок је био крај јуна. Ипак и поред пробијања рокова, у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у одговорима прослеђеним “Политици” кажу да планирани трошкови од 2,5 милијарди динара неће бити прмашени у овој инвестицији.

“Радови на прузи Суботица-Сента су при крају у целој дужини деонице од 38,5 километара. Радови на реконструкцији пруге Сента-Суботица трају мало дуже због ванредних околности проузрокованих пандемијом вируса Ковид 19” стоји у одговору Министарства.

Радови на обнови пруге Суботица – Сента започели су прошлог априла и могло би се рећи да је то био и крајњи моменат за ову инвестицију јер је реч о прузи изграђеној 1889. године, и последњи пут обновљеној 20-тих година прошлог века. Пуних сто година у ову пругу није улагано, те је она по железничким мерилима четири пута надживела свој функционални век који траје од 25 до 30 година.

То се јасно осетило и при сваком путовању овом деоницом јер су се возови кретали брзином од 10 километара на сат. Након обнове пруга је предвиђена за брзине од 80 километара на час и за осовинско оптерећење од 22,5 тона уместо досадашњих 16 тона.

На пружни правац између Суботице и Сенте полажу се шине које се ваде приликом реконструкције пруге Београд – Нови САд.

“Шине су комплетно положене, а за реконструкцију ове деонице коришћени су великом делу прагови и шине са деонице Београд-Нови Сад, брзе пруге Београд-Будимпешта која је у фази реконструкције и модернизације. Оперативна брзина возова на реконструисаној прузи биће 80 километара на час, а за теретне возове 60 километара на час. Осовински притисак је 22,5 тоне,  чиме је омогућена максимална искоришћеност у карго саобраћају” стоји у одговору Министарства.

Ова пруга има велики значај за становништво северне Бачке и Баната и по први пут су због ове пруге локалне самоуправе – Суботица, Сента, Кикинда, Кањижа и Чока – потписале уговор о суфинансирању превоза на овој релацији.

“Ово је за сада јединствен и једини споразум овакве врсте у Републици Србији. Завршетком реконструкције пруге стварају се услови за, по потреби, повећаним бројем полазака и бољим опслуживањем грађана који су заинтересовани за овај вид превоза. Свакако, у креирању реда вожње у разговорима са представницима локалних самоуправа ће се покренути обнављање уговора о суфинансирању ове врсте превоза” кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

На овој деоници обновљена је и железничка станица у насељу Ором у општини Кањижа. То је за сада једина железничка станица која је обновљена у оквиру обнове пруге, реч је о типичној станичној згради са почетка 20 века. Роберт Леко, председник Савета месне заједнице Ором каже нам да је зграда била у веома лошем стању. Са радовима на прузи на објекту је замењен кров, урађена његова санација и кречење како би се железничка станица задржала свој првобитан изглед.

Извор: суботица.инфо

Author Image
Zjaja
%d bloggers like this: