PROIZVOĐAČI JABUKA U POTRAZI ZA NOVIM TRŽIŠTIMA

Prozvođači jabuka su se nadali da će cena prve klase tog voća porasti u prvom tromesečju ove godine, ali to se nije dogodilo, pre svega zbog otežanog plasmana na rusko tržište, saznaje RTV u prvoj Složenoj zadruzi na ovim prostorima, u Novom Slankamenu. Zato, smatraju voćari, što pre treba osvajati nova tržišta, jer naredni proizvodni ciklus je na pragu, a hladnjača je puna zaliha.

Ove vredne ruke svaku jabuku pregledaju, propuste kroz kalibrator i sortiraju u kartonsku ambalažu na kojoj na ruskom jeziku piše “Zdravo iz Srbije”. Zlatni delišes iz slankamenačkih voćnjaka izgleda besprekorno i spreman je za tržište ruske federacije. Međutim plasman je otežan što zbog smanjene tražnje, što zbog pooštrene izvozne procedure za to, donedavno najperspektivnije tržište. Veliki izvoznici kažu da to na neki način ide na ruku ozbiljnim tržišnim igračima, ali Marko Pantelić, jedan od ovdašnjih proizvodađača ističe da ima dosta poteškoća.

Proizvođači će, po svemu sudeći, što pre morati i na nova tržišta, a razlozi su više nego jasni. Pored Rusije kao najatraktivnija tržišta proizvođači vide Indiju i Maroko.

Kvalitetnu jabuku više nije problem proizvesti, nego prodati. Inače, Slankamenački voćari su u potrazi za novim tržištima posetili i nedavno održan najveći sajam voćarstva u Evropi “Fruit logistica” u Berlinu, gde su se još jednom uverili da je pronaći svoje mesto na tržištu i zadržati kupce ključ uspeha.

Izvor: RTV