„ШЕРЕТСКИ СРЕМ“ – ДУХОВИТ ОСВРТ НА НЕМАТЕРИЈАЛНО КУЛТУРНО НАСЛЕЂЕ СРЕМА

Уз смех, жагор и громогласне аплаузе бројне румске публике, синоћ су у Завичајном музеју у Руми завршене програмске активности ове установе у оквиру овогодишњег Културног лета.

У вечери посвећеној „Шеретском Срему“,направљен је осврт на издаваштво Завичајног музеја, са посебним акцентом на јединствени, шаљиви дух Срема. Кроз анегдоте које су казивали Мирослав Бата Нинковић и Александра Ћирић, а песмом употпуниле чланице Ансамбла народних игара и песама „Бранко Радичевић“, уприличено је једно путовање које је разгалило Румљане и подсетило их да је хумор нераскидиви део сремачког духа, сматра директорица Завичајног музеја Бранислава Коњевић.

Кустоскиња историчарка Завичајног музеја Рума Снежана Јанковић истиче да је уз помоћ бројних сарадника и румске издавачке куће Српска књига нематеријално наслеђе нашег завичаја преточено у запис који ће будућим генерацијама причати о духу дивног кићеног Срема.

„Кроз шалу причу, песму представили смо вечерас весели, онај шеретски Срем. Све те анегдоте део су вишегодишњег пројекта који је Завичајни музеј започео пре неких 18 година. У тај пројекат били су укључени су бројни аутори и записивачи анегдота. Прва књига коју је издала наша установа „Смешна страна Срема“ изашла је 2000. године, а уз помоћ наших пријатеља из Српске књиге 2001. године објављене су „Сремске доскочице“. Причу заокружујемо 2007. када Завичајни музеј издаје трећу књигу анегдота „Весели Срем“. Ово вече је уједно и омаж драгим суграђанима који више нису ту са нама, а који су били ангажовани на поменутом пројекту“, рекла је Снежана Јанковић.

Извор: Општина Рума