НОВИ И МОДЕРНИ АУТОБУСИ ОД ДАНАС НА УЛИЦАМА ГРАДА

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић обишао је возни парк Јавног градског саобраћајног предузећа „Нови Сад“ и присуствовао презентацији 29 нових аутобуса који су стигли у гаражу градског превозника. У питању су возила на гас турског произвођача BMC, а прецизније, то је 24 соло аутобуса и пет зглобних аутобуса који су купљени кредитом Европске банке за реконструкцију и развој (EBRD).

– Град Нови Сад континуирано унапређује свој јавни превоз, по највишим еко-стандардима. На улицама града од данас ћемо имати нових 29 аутобуса, а са претходно купљених 71, то чини стотину нових аутобуса, у шта је укупно уложено три милијарде динара за последње две године. Возачи кажу да не памте овакву обнову возног парка нашег градског саобраћајног предузећа, а све се спроводи у циљу подизања безбедности и квалитета превоза на највиши ниво. Желимо да смањимо велики притисак у саобраћају и да приволимо људе да се возе аутобусом, захваљујући ниској цени карте и удобности, а да истовремено водимо рачуна о заштити животне околине, у чему нам помажу и еминентни стручњаци са новосадских факултета. Радимо и на реконструисању радионице у окиру ЈГСП „Нови Сад“ која није обнављана 50 година, затим на увођењу електронске наплате карата, а у току је и фаза набавке 10 електричних аутобуса – рекао је градоначелник Милош Вучевић.

Директор ЈГСП „Нови Сад“ Иван Радојичић истакао је да су та возила придодата флоти од 71 аутобуса купљеног у последњих годину дана.

-Набавком 100 нових возила систем јавног превоза града је дигнут на виши ниво, тако да наши суграђани имају прилику да се возе у безбеднијим, еколошки модернијим, сигурнијим и комфорнијим возилима. Са аспекта предузећа изузетно нам је важно и да су сва нова возила на природни компримовани гас, што омогућава значајну уштеду од преко 20 милиона динара на месечном нивоу, која је поготово битна у моментима када смо захваћени пандемијом – рекао је Иван Радојичић.

Професор Вук Богдановић са Факултета техничких наука истакао је да подржава пројекат у оквиру којег Нови Сад претендује да постане „smart city“, а да су конкретни кораци врло видљиви и кроз ову инвестицију.

– Важан сегмент у установљавању „паметног града“ је свакако „smart mobility“ односно саобраћајни трансфер. Радује нас чињеница да је уз нових 100 аутобуса сада просечна старост возног парка градског јавног превозника око 6 до 7 година, док је европски просек по градовима 11,4 године, што Нови Сад сврстава на високу позицију у том погледу – нагласио је професор Богдановић.

Професор Саша Орловић са Пољопривредног факултета рекао је да је одлично што ће бити смањена емисија штетних гасова захваљујући набаци модерних возила, а да ће квалитет ваздуха бити унапређен на још један начин, а то је прављење зеленог појаса, тј. садње дрвећа унтар парцеле који ће допринети смањеној емисији гасова.