Приликом посете Орловату, на почетку четвртог циклуса активности „Да нам села буду ближа“, градоначелник Зрењанина Симо Салапура обишао је и градилиште новог железничког моста на Тамишу, између тог села и Томашевца.
Радови на изградњи новог моста су прилично одмакли – завршено је бетонирање оба главна и потпорних стубова, на десној обали реке завршава се монтажа првог од три сегмента конструкције новог моста, постављени су привремени стубови за навоз конструкције и трасирана је деоница пруге којом ће колосек прилазити новом мосту.
Радови на изградњи носећих стубова су почели августа прошле године, када је водостај Тамиша био најнижи, а нови мост гради се у непосредној близини постојећег, како би у што већој мери био задржан досадашњи профил пруге.
Градоначелник је изградњу железничког моста преко Тамиша оценио као капитални инфраструктурни пројекат, али он неће бити једини на овом делу реке.
– На овом потезу, на удаљености од свега 100 метара у будућности ћемо имати чак три моста, један је друмски мост који тек треба да се гради и о коме се преговарају услови, други је стари железничко – друмски мост који ће постати пешачко-бициклистички и овај трећи, железнички мост, део пруге која ће бити реконструисана од Београда, Панчева преко Зрењанина до Кикинде и крака до Суботице. Радови теку својом динамиком, нама за овај део посебно значи што ћемо имати и добру железничку везу са будућим правцима, али и побољшати економске потенцијале града Зрењанина. Захваљујем се извођачима радова, држави и ресорном министарству који финансирају овај пројекат – рекао је градоначелник.
Градоначелника су на мосту дочекали представници извођача радова, на челу са Милутином Перуновићем, техничким директором предузећа „Extra Auto transport“. Он је рекао да се тренутно одвијају радови на склапању челичне конструкције, а што се тиче рокова за завршетак овог пројекта, то је крај августа или почетак септембра.
– Сви радови теку у пројектованим роковима, најзахтевнији део посла тицао се стубних места, нарочито стубних места 2 и 3 која се налазе у самом кориту реке и као што се може видети они су у потпуности завршени. У наредних десет до петнаест дана очекујемо нагуривање првог сегмента моста који је дуг 40 метара, а комплетна дужина моста је 120 метара. Све иде по плану и очекујем да се у августу овде видимо на отварању овог објекта – рекао је он и додао да су, за прилаз новом мосту, урађени и насипи с обе стране Тамиша.
– Са томашевачке стране насип је дугачак 790 метара, а са орловатске стране 330 метара. Што се тиче висине насипа, она је просечно 5 метара, а највиша тачка насипа је 5,5 метара. Насип је рађен од изузетно квалитетних материјала, тежимо да све буде перфектно одрађено – објаснио је Перуновић.
По завршетку монтаже првог сегмента мостана обали, онће, помоћу хидрауличких уређаја, бити навученна стубове, а сличан поступак биће поновљен и за преосталадва дела моста.
Како је поменуто раније, идеја је да стари друмско-железнички мост из 1880. године, који је споменик културно-историјског наслеђа, постане бициклистичко-пешачки мост и додатна туристичка атракција за овај део Баната и територије нашег града.
Инвеститор изградње новог моста је АД “Инфраструктура железнице Србије”, извођач радова – конзорцијум предузећа “Extra Auto transport”, “Bricken d.o.o.” i “ZGOP d.o.o.”, а укупна предрачунска вредност ове инвестиције процењена је на 1.182.076.299,18 РСД без ПДВ-а, или 10 милиона евра. Железнички мост биће део регионалне железничке пруге бр. 202 Панчево главна станица – Зрењанин – Кикинда, у коју ће се у наредном периоду улагати значајна средства из домаћих и међународних извора.
Република Србија, преко ресорних министарстава, и Град Зрењанин на овај начин трајно решавају проблем настао затварањем досадашњег моста за друмски саобраћај, и то градњом два нова моста – посебно за друмски и железнички саобраћај. У међувремену је, као алтернативно решење, изграђен нов асфалтни пут између Ботоша и Орловата, дужине 5,3 километара и мештанима Томашевца омогућена лакша комуникација са градским средиштем.
Извор: Град Зрењанин