ЈУТАРЊА КАФА СА КОНТРОЛОРКОМ ЈКП ПАРКИНГ СЕРВИСА

ЈКП Паркинг сервис Нови Сад је једно од најмлађих ЈКП у Новом Саду. Основано је одлуком Скупштине Града,  децембра 2004. године. Основни циљ предузећа је да да модернизује и унапреди културу паркирања у граду. To подразумева организацију паркиралишта, њихово уређење, видно и прописно обележавање паркинг места, како би грађани ову опцију услуге могли да користе на најбољи и најквалитетнији начин.

Као лидер у пружању услуга  паркирања ЈКП „Паркинг сервис“ je организовало и применило нови систем паркирања у Hовом Саду, који подразумева организацију паркиралишта у три зоне: црвену, плаву и белу и сасвим другачији систем наплате од досада примењиваног. Уместо инкасаната, на улицама су контролори, који проверавају да ли смо платили паркинг. A сама наплата се примењује кроз три могућности које имају грађани и то путем паркомата, куповином паркинг карте на киоску и путем SMS поруке са мобилног телефона.

Тим поводом новинарска екипа портала www.vojvodjanske.rs  се одлучила да направи разговор са једном од контролорки ЈКП Паркинг сервиса Нови Сад.  Руководство предузећа се веома радо одазвало нашем захтеву и омогућило нам тражени разговор.

У заказано време наравно на радном месту сусрели смо се са контролорком, коју смо препознали по упечатљивој униформи са видним обележјима предузећа.

Жена која је деловала одлучно и јако, пред камерама нашег фото репортера се постидела, па је требало мало времена у необавезном разговору да започнемо овај разговор.

Поштована контролорко, молим Вас да нам се представите и нашим читаоцима кажете колико дуго радите овај посао?

Зовем се Милослава Мадацки, мада сви ме зову Мила. Радим у ЈКП Паркинг сервису  седам година. Прво сам започела рад као спремачица да би након пар година напредовала и поствљена сам на место контролора паркирања, на којем и данас радим.

Данас је мало хладније, како временски услови утичу на Ваш рад?

Јесте, хладно је, али имамо добре униформе и искрено да Вам кажем теже је лети када су велике врућине, него сада по зими. Руководиоци су коректни па нам дозвољавају да се када је велика хладноћа угрејемо у оближњим локалима, а када су велике врућине скраћују нам радно време. Није лако бити на улици 8 сати сваки дан, али све тешкоће замењују оне лепе ствари које нам се свакодневно догађају и када помажемо нашим корисницима услуга.

Каква су Ваша искуства са грађанима који користе услуге паркирања?

ЈКП „Паркинг сервис“ је увео реда у области паркирања, а наши корисници су веома одговорни и пажљиви, никада нисам имала непријатних ситуација са корисницима, мада колеге које дуже раде овај посао су се сретали са разноразним проблемима, који су на сву срећу решени мирним путем на обострано задовољство.

На чега Вам се највише жале корисници паркинг услуга?

Пошто је у опису нашег радног места назначено да смо контролори паркираних возила на јасно означеним местима, ми тако већину времена проводимо на улици, контролишући да ли су корисници паркираних возила уплатили паркинг карту и да ли је та паркинг карта важећа у моменту контроле.

Код случја када паркинг карта је истекла и када треба уплатити  наставак паркирања, ту настају проблеми. Грађани заборављају да чим добију смс поруку да им истиче уплаћено време за паркинг, ако желе да још возило буде паркирано, обавезно одмах након приспећа поруке уплате и продуже паркирање за још један сат, јер углавном заборављају да након опомене продуже паркирање.

Наш апарат за контролу паркираних возила, који сваки контролор има уз себе, уносом регистарске ознаке возила, проверава у систему да ли је за то возило уплаћена карта за паркирање, и након провере, ако није уплаћено паркирање корисник возила има рок од 15 минута да уплати паркирање.

Значи системски је дефинисано да 15 минута након прве провере регистарске ознаке возила, тек онда ако уплата за возило није регистрована у систему, могуће је  да контролор  изда додатну посебну карту за паркирање, тада  се издаје додатна посебна карта за паркирање возила у износу од 900 динара.

Како корисник услуга паркирања возила може да упути жалбу уколико је уплатио паркирање, а добио је додатну посебну карту за паркирање?

На свакој карти има јасно назначен број кол центра, и грађанин који сматра да је грешком гобио доплатну посебну карту за паркирање, може позивом кол центра да саопшти да сматра да је направљена грешка.

Како може да се направи грешка када је цео систем наплате паркирања , од пријаве до издавања додатне посебне паркинг  карте потпуно аутоматизован и компјутерски контролисан?

Једноставно, све где год постоји такозвани људски фактор грешке су могуће. Најчешћи случајеви грешке су у уносу регистарске ознаке паркираног возила, у брзини, грађани пермутују бројеве или слова регистарске ознаке, или неправилно уносе слова нашег писма, па тиме уместо слова ш уносе слово с, чиме себи стварају проблем, а и власнику који има то слово на регистарској ознаци онемогућавају накнадну уплату паркирања.

Као се решаваји такве грешке?

Повово напомињем да грађанин који добије додатну посебну  карту за паркирање, а уплатио је паркирање за то возило, обавезно позове кол центар и са нашим оператерима реши проблем. Ако се утврди да је грешка направљена случајношћу, наши оператери сторнирају налог и напомена за додатну посебну паркнг карту се брише.

По мојој слободној процени  закључио би да је највећи проблем у тих 15 минута од прве контроле возила од стране контролора.

Јесте, али хтела би да напоменем да је од прве контроле од стране контролора и до следеће контроле паркираног возила мора да прође најмање 15 минута, тек онда је могуће издати додатну посебну  карту за паркирање у износу од 900 динара, коју власник паркираног возила у року од осам дана треба да уплати. Контролори немају увид до када је временски уплаћено за контролисано возило, мислим не знају колико је још времена остало до истека уплаћене карте, већ само добијају или нда није уплаћено или је плаћено,  тако да наговештаји да контролор баш Вас чека немају оправдање.

Која је процедура ако власник возила не уплати додатну посебну карту за возило у року од осам дана од дана издавања додатне посебне паркинг карте?

То су случајеви када неодговорни власници возила себе излажу додатним трошковима, јер ризикују да плате много већу суму, јер предузеће покреће судски потупак против власника возила.

На крају разговора хтео би да Вам поставим једно питање које постављамо свим нашим саговорницима. Када сте били дете којим занимањем сте хтели да се бавите?

Јој, па ево искрено да кажем, хтела сам да будем лекар, али живот ме је одвео на сасвим другу страну, али срећна сам због тога, јер када сам одрасла схватила сам да сам одабрала прави позив који ме испуњава и чини срећном.

Дискретним погледом на часовник наша саговорница нам је дала знак да мора да настави са радом и да је пријатно време за наш разговор изтекло.

Захваљујемо се на стрпљењу и љубазности нашој саговорници и руководству предузећа ЈКП“Паркин сервис“ Нови Сад.