УСЛУГА „ЕГРАЂАНИН“ ОД ДАНАС И У СУБОТИЦИ

Градоначелник Суботице Стеван Бакић присуствовао је данас, у Услужном центру Градске управе, заједно са др Михаилом Јовановићем, директором владине Канцеларије за информационе технологије и електронску управу, Маријом Ушумовић Давчик, начелником Градске управе и Виолетом Јовановић, извршним директором Националне асоцијације за локални економски развој (НАЛЕД), отварању шалтера за регистровање налога на Порталу за електронску идентификацију. Службеници Градске управе ће, на шалтеру број осам, омогућити свим заинтересованим Суботичанима да отворе своје налоге за електронску управу и тиме постану „еГрађани“.

У свом обраћању медијима градоначелник Бакић обавестио је јавност да је Суботица други град у Србији који отвара шалтер за отварање електронског налога „еГрађанин“ и да ће то омогућити Суботичанима да се упознају са овом услугом, преко које ће моћи да приступе многим услугама државних и локалних органа и установа. Он је потом посебно истакао:

„Град Суботица активно ради на томе да, већ у току ове године, значајан број услуга које пружа локална самоуправа, а у току следеће и све услуге, буду доступне на порталу „е-Управа“. То значи да ће сви Суботичани који буду имали налог „еГрађанин“ моћи да покрећу управне поступке, да остварују права или испуњавају обавезе пред Градском управом преко електронске управе.

Користим ову прилику да се захвалим Канцеларији за информационе технологије Владе Србије и НАЛЕДУ на подршци и стручној помоћи, као и нашим запосленима који су својим залагањем омогућили да међу првима у Србији остваримо значајан напредак на увођењу електронске управе у пуном обиму.“

Медијима се обратила и Виолета Јовановић, извршни директор НАЛЕД-а, изразила је своје задовољство што је данас у Суботици отворен један од 140 предвиђених шалтера за отварање налога „еГрађанин“ преко којих ће грађани имати стручну помоћ да почну са коришћењем услуга „е-управе“ која им штеди време и новац, а омогућава и смањење гужви, што је посебно значајно у условима пандемије. Она је навела да се ови шалтери отварају у оквиру пројекта за унапређење „е-доставе“ који владина Канцеларија за I.T. спроводи преко НАЛЕД-а, уз подршку Европске банке за обнову и развој. Истакла је да је према подацима Светског економског форума, Србија од 2017. године до данас уштедела око 900 хиљада тона папира и сачувала 18.000 стабала дрвећа, увођењем „е-управе“. НАЛЕД је посебно поносан на своје учешће у креирању и увођењу система попут „е-дозвола“, „е-инспектор“ и „е-катастар“ – закључича је госпођа Јовановић, додавши да ће у наредном периоду њена организација радити на сервисима „е-аграр“, „е-простор“ и „е-здравство“.

Директор Владине канцеларије др Јовановић истакао је да је „е – управа“ најбољи начин да се трансформише јавна управа у сервис грађана, који ће бити ефикасан и транспарентан. Он је навео да је Град Суботица лидер у развоју електронских услуга, те да је суботичка Градска управа још пре четири године кренула са увођењем различитих електронских система, попут „е-ЗУП“ и „е-беба“, као и електронског сервиса локалне пореске администрације. Директор Јовановић је предочио да је за отварање налога „е-Грађанин“ довољан један долазак на специјализовани шалтер, након чега ће грађани бити оспособљени да све даље радње обављају електронски. Резултате дигитализације јавне управе најбоље показује податак да се скоро два милиона грађана на тај начин пријавило за вакцинацију против вируса корона и да пет од шест родитеља пријављује децу за упис у средњу школу путем електронског система који је пуштен у рад пре само две недеље. Значајан аспект „е-управе“ је и електронско сандуче, преко којег држава све интензивније електронски комуницира са грађанима. – закључио је др Јовановић, додавши да у Србији тренутно постоји милион регистрованих корисника „е-управе“ и да очекује да ће кроз акцију „еГрађанин“ убрзо бити регистровано значајно више налога.

Извор: Град Суботица