Предузећа ВД „Југокоп Подриње“, Шабац, „Лафарж“ („Lafarge“), Беочин и „Војпут“, Суботица, данас су у Ранчеву демонстрирали изградњу и реконструкцију путева применом технологије цементне стабилизације.
У питању је модерна технологија стабилизације тла, изградње и реконструкције путева.
Демонстрација наведене технологије вршена је на пројекту реконструкције пута у Ранчеву, којој су присуствовали Антонио Ратковић, заменик градоначелнице, Мирослав Ковачић, члан Градског већа за област комуналне делатности и инвестиције, потпредседник Покрајинске владе Михаљ Њилаш, представници општина Ада, Кањижа, Кула, Оџаци, Апатин, Бач, Богатић и Зрењанин, Горан Нонковић, директор ЈКП „Простор“, те челници предузећа која раде на примени нове технологије.
Антонио Ратковић се захвалио предузећима на демонстрацији модерне технологије, али и на гратис уређењу пута у Ранчеву.
„Пут дужине 700 метара биће реконструисан применом модерне технологије, а извођење радова град неће коштати ништа, јер су предузећа – извођачи радова одлучили да то буде њихова донација граду. С обзиром да је реч о примени технологије која се до сада није код нас примењивала, демонстрацији присуствују и представници суседних општина који на лицу места имају прилику да виде машине којима се радови изводе и сам начин рада“, рекао је Ратковић и додао ће град размотрити могућност примене ове технологије приликом изградње других путева.
Горан Нонковић, директор ЈКП „Простор“, предузећа задуженог за одржавање путева у Сомбору је истакао да је основни мотив примене ове технологије, значајна уштеда у односу на конвенционалну медоду реконструкције и изградње путева.
„Према „Лафаржу“ који је задужен за подлогу, примена технологије цементне стабилизације је до 40 одсто јефтинија у односу на конвенционалну методу. Не рачунајући атарске путеве којих има више од 19.740 километара, у Сомбору имамо око 600 км путева о којима бринемо за нас је примена технологија цементне стабилизације убедљиво најисплативија. Применом ове технолигије, мешајући цемент са подлогом коју затекнемо на терену, носивост подижемо до задовољавајућег нивоа, а стављањем завршног слоја асфалта обезебеђујемо дуговечност пута што и јесте циљ“, навео је Нонковић.
Технологија цементне стабилизације у Европи има успешну и широку примену.
Извор: Град Сомбор